Nu de bodem in de RX staat kan het verder afgewerkt worden. Eerst gaan er weer anti-dreun platen op ter voorkoming van resonantie onder het rijden en betere geluidsisolatie. De platen die ik gekocht via het VKO (Volvo Klassieker Onderdelenmagazijn) heb zijn van Isoproq. De rollen zijn strak opgerold en moeten eerst warm gemaakt worden (tot ca. 20gr. C) voordat je ze kan uitrollen, anders breken ze.
Vervolgens met behulp van een stuk krant een mal gemaakt en de plaat op maat gesneden. Door de plaat weer warm te maken met een heteluchtpistool kan je 'm in vorm buigen en kloppen.
 |
Mal van krantepapier |
 |
Op maat knippen |
 |
Past. |
Maar eerst moet de RX nog even uitharden, met de temperatuur boven de 15gr. kan het wel een week of 4 duren. Inmiddels ook nieuwe vloermatten besteld, geen rubberen zoals de oorspronkelijke (want bijna onbetaalbaar) maar tapijt. Helaas staan deze bij Scandcar in backorder...
Ondanks dat de winter bijna voorbij is zijn de winterklussen nog niet gereed. Op één van de eerste warme dagen van het jaar de Amazon naar buiten gerold om het stof er eens goed af te wassen. Bij het wassen kwam ik toch weer nieuwe roestplekjes tegen, en dan ook meteen maar een paar oude bekende plekjes bijgewerkt.
 |
Roestplekje onder de rechter richtingaanwijzer. |
Eerst schuren (een Dremel is dan toch een handig apparaat), vervolgens Rustico er op gesmeerd. Daarna ontvet en een primer er op gespoten.
Na de primer een laagje 2K plamuur en uiteindelijk een paar lagen lak in de juiste kleur (nr. 79, Parelwit) erover. Afwerken met een blanke laklaag en het ziet er weer tiptop uit. Voor het oog althans, want de dorpels achter (links en rechts) zijn niet in al te beste staat. Daar zit over een paar jaar een grotere reparatie klus voor aan te komen...
 |
Ziet er weer tiptop uit! |
Nu eerst zorgen dat de Amazon voor de komende VK-rit rijdbaar is, en daarna zien we wel weer verder.