- Datum: 10-10-2008, km.stand: 46146, taxatiewaarde: € 8.500,-
- Datum: 29-09-2011, km.stand: 46865, taxatiewaarde: € 9.500,-
- Datum: 01-08-2014, km.stand: 46990, taxatiewaarde: € 10.000,-
Het laatste taxatierapport werd echter nét te oud bevonden door onze verzekeringsmaatschappij (flauw!) dus moest er een nieuwe taxatie gedaan worden.
Dit heb ik laten doen door een lid (de voorzitter) van de Technische Commissie (TC) van de Volvo Klassieker Vereniging (VKV). Dus ik op een regenachtige donderdagavond met windkracht 7 op weg naar Hoorn. Daar aangekomen kon de auto in de garage staan en konden we er rustig en droog omheen lopen.
De taxateur wordt gaandeweg steeds enthousiaster over de goede staat van de auto en een paar specifieke details die in goede staat zijn, zoals de omkleding van de teller waar de originele folie nog omheen zit, de handgreep op het kofferdeksel, de standkachel en het originele gordijntje voor de radiateur.
Hij wijst mij op een aantal specifieke zaken waar aandacht aan besteed moet worden, zoals wat roestplekken onder aan de zijschermen (behandelen met RX5 en RX10), roestvorming aan de onderzijde van de auto (dinitrol behandeling) en mogelijke lekkage bij de zijramen. Achterbumper heeft ook wat aandacht nodig, bij te werken met Hammerite zilver.
Verder de tip om kunststoffen binnenschermen te plaatsen bij de voorwielen, gordels aanbrengen (liggen al in huis) en laten maken van hoofdsteunen (adres in Purmerend). Dit laatste uiteraard ook in het belang van de eigen veiligheid.
De uiteindelijke taxatiewaarde ligt dan ook een stukje boven de aanschafwaarde, daar ben ik dan weer enthousiast over!
- Datum: 19-11-2015, km.stand: 47877, taxatiewaarde: € 10.600,-